Terug
17-3-2024

Veelgestelde vragen naar aanleiding van de nieuwe wedstrijdshirts

Veelgestelde vragen naar aanleiding van de nieuwe wedstrijdshirts

 

1.Waarom moeten alle leden passen bij INTERSPORT van Dam in Soest en niet op de club?

a.Onze ervaringen met pas-sets zijn niet zo goed. Het gebeurde regelmatig dat deze sets niet op tijd werden teruggebracht of dat er shirts zoekraakten, waardoor HC Eemvallei voor de kosten kon opdraaien of onze vrijwilligers veel tijd kwijt waren om de sets weer terug te krijgen.

Wij zijn erg blij dat Intersport van Dam dit uit onze handen wil nemen.

b.We hebben voor 6 jaar een sponsorcontract afgesloten met Reece en Intersport van Dam. Zij investeren veel geld in onze club. Een tegenprestatie die daar tegenover staat is, dat wij zorgen dat zoveel mogelijk van onze leden de winkel bezoeken. Daarom organiseren we om te beginnen de passessies daar.

Leden kunnen dit bezoek gelijk combineren met de aanschaf van een nieuwe hockeystick of andere sportkleding.

 

Alle HCE’ers gaan in de weekenden regelmatig met hun hele team op pad om wedstrijden te spelen in de regio of zelfs daarbuiten.

Er worden daar meestal carpoolafspraken voor gemaakt.

Wees creatief, doe dit nu ook of ga op de fiets. Maak er desnoods een gezellig teamuitje van. Passen kan van 12 t/m 30 maart tijdens openingstijden en er zijn ook koopavonden, dus iedereen kan op elk gewenst moment gaan. We hopen op jullie begrip en medewerking.

Het contract is afgesloten voor de komende 6 jaar. Na deze ene passessie is het passen de komende 6 jaar dus niet meer nodig.

 

2.Moeten alle leden passen?

Ja, dat moet. Het gaat hier om gloednieuwe designshirts die speciaal voor de club worden gemaakt. Pasvorm en model kunnen afwijken van de huidige shirts. Uiterlijk in de eerste week van april moeten we bestellen, omdat er een lange levertijd op zit. (12 tot 13 weken) De shirts moeten immers speciaal voor ons gemaakt worden. Een bijbestelling is duur en kost ook weer 12 tot 13 weken en daar zitten allerlei bestelvoorwaarden aan vast. Dit willen we uiteraard vermijden.

We willen daarom zeker weten dat iedereen de juiste maat besteld, zodat we aan het begin van het seizoen aan alle HCE leden een goed passend shirt kunnen aanbieden.

 

3.Kunnen er uitzonderingen gemaakt worden voor selectieteams?

Nee, dat kan niet. De indeling voor de selectieteams voor volgend jaar is nog helemaal niet bekend. Het kan dus zijn dat je dit seizoen wel in een selectieteam zit en volgend jaar niet. Dus het is belangrijk dat we van elk individueel lid de maat weten. Wanneer de shirtjes er zijn, zal er wel een aparte uitgifte plaats gaan vinden voor leden van selectieteams. Zij krijgen namelijk shirtjes met rugnummers.

 

 

 

 

 

4.Wat als ik niet kom passen?

Wanneer je niet komt passen, zal er geen shirt in de door jou gewenste maat kunnen worden besteld. Er is slechts een beperkte voorraad. Het risico bestaat dan dat een shirt in jouw maat aan het begin van het nieuwe seizoen niet beschikbaar is. Je zult dan genoegen moeten nemen met de op dat moment nog beschikbare maten. op = op.

Voor iedereen die wel heeft gepast, wordt de gewenste maat gereserveerd.

 

5.Komen er ook kortingsacties voor HCE’ers bij Intersport?

Ja, die komen er. Er komt straks zelfs een speciale clubapp voor alle leden waarin o.a. speciale acties en nieuws m.b.t. de kleding van tevoren worden aangekondigd. Meer informatie daarover volgt later. De app is nog in ontwikkeling.

 

6.Wat doen jullie aan duurzaamheid?

a.De huidige (oude) shirts kunnen aan het begin van het nieuwe seizoen worden ingeleverd en zullen worden gebruikt als isolatiemateriaal bij het nieuw te bouwen clubhuis.

b.Onze club heeft als enige hockeyclub in heel Nederland een ruilsysteem voor de shirtjes. Gedurende de looptijd van dit contract zal Intersport van Dam hieraan meewerken.

Shirtjes die te klein zijn, kunnen worden omgeruild bij Intersport van Dam voor een andere maat. De ingeleverde shirtjes die nog goed zijn, worden gewoon weer hergebruikt voor andere leden.

De shirtjes moeten uiteraard niet kapot zijn en kunnen alleen worden ingeleverd als ze gewassen zijn.

Vieze of kapotte shirts worden niet geaccepteerd. Wanneer een lid in dat geval toch een nieuw shirt wil, moet daarvoor betaald worden.

 

7.Komen er ook uitshirts?

a.Ja, die komen er. Voor Dames 1, Heren 1, MO18-1, JO18-1, MO16-1 en JO16-1 wordt er een tas met design uitshirts verstrekt aan het begin van het seizoen. Alle overige leden kunnen zelf een never-out-of stock uitshirt kopen bij Intersport van Dam.

b.Een uitshirt is volgens de KNHB niet verplicht. Alleen als je als team uit speelt en scheidsrechter vindt de kleuren van de teams te veel op elkaar lijken, dan moet het uitspelende team een uitshirt dragen. Maar in praktijk komt dit weinig voor.

c.Sponsoring van uitshirts door andere sponsoren dan onze shirt-sponsoren is niet mogelijk. Uiteraard blijft het voor andere sponsoren wel mogelijk om o.a. tassen, pakken en hoodies voor een team te sponsoren. Meer informatie daarover kan worden gevraagd bij de sponsorcommissie.

 

 

8.Ik ga aan het eind van dit seizoen stoppen met hockey. Moet ik dan ook komen passen?

Nee, dat is dan niet noodzakelijk. Er hoeft dan geen nieuw shirt voor jou besteld en gemaakt te worden. Geef dit dan tijdig aan door aan de ledenadministratie.

9.Krijgen keepers ook een shirt en moeten zij ook komen passen?

Ja, keepers krijgen een keepersshirt. Zij krijgen geen spelersshirt. Wel bestaat de mogelijkheid om een spelersshirt te bestellen op eigen kosten. Wanneer je dit wilt, geef dit dan van tevoren aan wanneer je komt passen bij van Dam.

Voor keepers van Dames 1, Heren 1, JO18-1, MO18-1, JO16-1 en MO16-1 zal er ook een design uitshirt worden verstrekt aan het begin van het seizoen. De overige keepers kunnen een never-out-of-stock keepersshirt op eigen kosten aanschaffen bij Intersport van Dam aan het begin van het nieuwe seizoen.

 

10. Hoe komt het nieuwe designshirt er uit te zien?

We hebben ondertussen 3 designs laten ontwerpen waar nu samples van gemaakt gaan worden. Er zal een poll worden georganiseerd onder de leden zodat we op democratische wijze een nieuw shirt gaan uitkiezen. Dit zal zo spoedig mogelijk plaatsvinden, dus houdt de berichten hierover in de gaten en zegt het voort!

 

 

Hebben jullie na het lezen van dit bericht nog andere vragen? Stel ze gerust via een mail aan [email protected]